غذا خوردن در نیمه شب و تأثیر آن برای بدن

غذا خوردن در اواخر شب می تواند منجر به چندین خطر سلامتی مانند افزایش سطح قند خون ، بیماری های قلبی .

  1. اصولاً هرچه دیرتر غذا بخورید ، بدن شما برای خوابیدن آمادگی کمتری خواهد داشت ، که همچنین می تواند برای حافظه و کارآیی روز بعد شما اثرات سو بگذارد.
  2. عوارض خوردن غذا در اواخر شب چیست؟

    مطالعات نشان می دهد که هنگامی که غذا در اواخر شب مصرف می شود – هر جایی از بعد از شام تا خارج از چرخه خواب / بیدار کردن فرد – بدن بیشتر کالری را به عنوان چربی ذخیره می کند و به جای سوزاندن آن به عنوان انرژی ، وزن اضافه می کند.

  3. آیا خوردن بعد از نیمه شب بد است؟

    از نظر فیزیولوژیکی ، کالری در شب بیشتر به حساب نمی آید. اگر در کالری مورد نیاز روزانه غذا بخورید ، فقط بعداً غذا نخواهید اضافه کرد. هنوز هم ، مطالعات نشان می دهد که افراد شب خوار معمولاً غذای کمتری انتخاب می کنند و کالری بیشتری می خورند ، که می تواند منجر به افزایش وزن شود.

  4. چه اتفاقی برای بدن شما می افتد که قبل از خواب غذا می خورید؟

    غذا خوردن قبل از خواب می تواند باعث کند شدن متابولیسم بدن شود. بدن برای آماده شدن برای خواب عملکردهای خود را در شب کاهش می دهد ، اما مصرف مواد غذایی ، به ویژه غذاهای سرشار از کربوهیدرات ، هضم آن را سخت کرده و منجر به افزایش وزن می شود.

  5. آیا خوردن شام دیر هنگام برای سلامتی شما ضرر ندارد؟
    “فرقی نمی کند که کالری خود را در طول روز مصرف کنید. این مسئله به میزان و کیفیت تغذیه ای شما مربوط می شود. “موضوع کالری و” چه زمانی “شما می خورید بحث برانگیز است – همه موافق نیستند که یک شام دیر هنگام تفاوتی در سلامتی یا وزن شما ندارد.
  6. بعد از ساعت ۱۰ شب چی بخورم؟

۱۵ میان وعده سالم آخر شب

  • گیلاس
  • موز با کره بادام. یک موز کوچک که در یک قاشق غذاخوری (۱۶ گرم) کره بادام شیرین غوطه ور شده است ، یک جفت خوشمزه با ۱۶۵ کالری است که حتی ممکن است به خواب شما کمک کند
  • کیوی
  • پسته
  • اسموتی پروتئین
  • گوجی بری
  • کراکر و پنیر
  • غلات گرم
  1. چقدر می توانم شام بخورم؟

    بنابراین دقیقاً چه زمانی باید دست از غذا خوردن بردارید؟ دانشمندان نمی توانند در مورد یک زمان مشخص تعیین شده به توافق برسند ، اما به نظر می رسد این اتفاق نظر در عرض سه ساعت قبل از خواب باشد. بنابراین اگر ساعت ۱۱ شب به رختخواب می روید ، بعد از ۸ شب غذا نخورید. کنار گذاشتن میان وعده های شب آخر نیز می تواند به کاهش علائم بیماری ریفلاکس اسید کمک کند.

علی دادوران

همه مطالب نویسنده

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. این فیلد الزامی است.