قهوه از مرگ و میر جلوگیری می کند

قهوه از مرگ و میر جلوگیری می کند

مطالعات انجام شده حاکی از آن است که نوشیدن قهوه باعث افزایش طول عمر و سلامت عمومی می شود و مطالعات خلاف آن نیز انجام می شود.

اکنون ، آخرین تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن حداقل دو فنجان قهوه در روز می تواند امید به زندگی مصرف کنندگان را تا حدود دو سال افزایش دهد.

نتایج مطالعه بزرگ و نسبتاً قاطع با عنوان ، “مصرف قهوه و مرگ و میر ناشی از همه علت و علت خاص: فراتحلیل توسط اصلاح کننده های بالقوه” در آخرین شماره مجله اروپا اپیدمیولوژی منتشر شده است.

این مطالعه با بررسی ۴۰ مطالعه شامل حدود ۳،۸۵۲،۶۵۱ شرکت کننده که ۴۵۰،۲۵۶ مورد مرگ داشته است ، مطالعات قبلی را در مورد فواید نوشیدن قهوه تجزیه و تحلیل کرده است.

آنها خاطرنشان کردند که نوشیدن قهوه مرگ و میر ناشی از تمام علل را کاهش می دهد یا خطر نوشتن اینکه میزان مرگ و میر را کاهش می دهد ، “صرف نظر از سن ، وضعیت اضافه وزن ، نوشیدن الکل ، استعمال سیگار و مقدار کافئین قهوه”.

آنها مصرف چهار فنجان قهوه در روز را مقایسه کردند و دریافتند که در مقایسه با مصرف بدون قهوه ، عامل کاهش بیشتر علت مشخص مرگ و همچنین مرگ ناشی از همه دلایل است.

مصرف قهوه همچنین با کاهش خطر ابتلا و مرگ به دلیل سرطان ها ، دیابت ، بیماری های ریوی و بیماری های قلبی همراه بود.

آنها با اصلاح سایر فاکتورها مانند سن ، چاقی و انتخاب سبک زندگی ، افراد و تأثیرات قهوه را بر روی آنها تجزیه و تحلیل کردند.

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند که قهوه نسبت به آمریکایی ها احتمال مرگ و میر را در میان افراد از اروپا و آسیا کاهش می دهد.

نویسندگان با توجه به یافته های خود کمی سازی می کنند.

۳.۵ فنجان قهوه در روز خطر مرگ و میر ناشی از همه علت را کاهش می دهد


۲.۵ فنجان در روز باعث کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی می شود


۲ فنجان در روز به بهترین وجه خطر مرگ ناشی از سرطان را کاهش می دهد


به نظر می رسد این مبالغ سود بهینه ای دارند. مصرف بیشتر از این باعث تغییر یافته ها نشد.

نویسندگان می نویسند که قهوه به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات ، بیماری آلزایمر و پارکینسون مرتبط بوده است.

آسترید نهلیگ ، مدیر تحقیق در انستیتوی ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه در بیانیه ای گفت:

“محاسبه آن دشوار است ، اما احساس من این است که نوشیدن قهوه احتمالاً دو سال دیگر به زندگی شما اضافه می کند.” وی افزود که تمرکز و توجه بیشتر می تواند دلیل این طول عمر باشد.

نویسندگان نتیجه گرفتند ، “مصرف متوسط ​​قهوه (به عنوان مثال ۲-۴ فنجان در روز) با کاهش مرگ و میر ناشی از علل و علت خاص همراه بود ، در مقایسه با عدم مصرف قهوه.”


شش فنجان یا بیشتر مضر است

در یک مطالعه دیگر از محققان استرالیایی ، مشخص شد که مقدار مطلوب قهوه وجود دارد. مطالعه جدید این ماه در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد و عنوان آن “مصرف طولانی مدت قهوه ، ژنتیک متابولیسم کافئین و خطر بیماری های قلبی عروقی است:

تجزیه و تحلیل احتمالی ۳۴۷،۰۷۷ نفر و ۸۳۶۸ مورد”.

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی در مطالعه خود که در این ماه منتشر شد ، هدف از تعیین میزان قهوه ای است که برای سلامتی مفید است.

آنها خاطرنشان کردند که نوشیدن شش فنجان یا بیشتر فنجان قهوه در روز می تواند برای سلامتی مضر باشد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۲۲ درصد افزایش دهد.

محققان می نویسند که از هر شش نفر یک نفر در استرالیا از بیماری قلبی رنج می برد.

سازمان بهداشت جهانی بیماری های قلبی عروقی را دلیل اصلی مرگ و همچنین یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر می داند.

دکتر آنگ ژو و پروفسور الینا هیپنن از مرکز بهداشت دقیق استرالیا اثرات طولانی مدت مصرف قهوه و بیماری های قلبی را بررسی کردند.

آنها توضیح می دهند که تحقیقات نشان می دهد قهوه اضافی می تواند با افزایش فشار خون به قلب آسیب برساند.

 

علی دادوران

همه مطالب نویسنده

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. این فیلد الزامی است.