آموزش آشپزی با گرینو

ارزش غذایی چیست و چگونه اندازه گیری می شود؟

ارزش مغذی به عنوان بخشی از کیفیت مواد غذایی  عبارت است از اندازه­گیری میزان کربوهیدراتهای مهم مواد مغذی، چربی، پروتئین، مواد معدنی، آنزیم­ها، ویتامین­ها موجود در رژیم غذایی مورد نیاز مصرف کننده.

به عبارت دیگر، ارزش غذایی به مواد مغذی تشکیل دهنده مواد غذایی  اطلاق می­شود.

چندین سیستم رتبه ­بندی غذایی و برچسب­های ارزش تغذیه ­ای اختراع شده­ اند.

تا بتوانند مواد مغذی را از نظر ارزش غذایی، رتبه­ بندی کنند.

در مقیاس بیولوژیکی، تعیین ارزش مغذی مواد غذایی ممکن است.  با توجه به شرایط مختلف سلامتی، اختلافات فصلی، سن، اختلافات جنسی و روابط ویژه منجر به توصیه­ های رژیم غذایی شود.

ارزش غذایی میوه و سبزیجات

در گفتار محاوره­ای، “ارزش غذایی” اغلب به معنای ارزش کالری یک ماده غذایی است. محدودیتی که می­تواند هنگام مقایسه مقادیر انرژی رژیمهای غذایی مختلف منجر به سردرگمی شود.

مواد غذایی بسته­ بندی شده. بر روی برچسب غذایی خود دارای اطلاعات تغذیه­ای هستند. اما میوه و سبزیجات تازه، برخی از محصولات نانوایی و گوشت دارای برچسب تغذیه نخواهند بود.

این بدان معنا است. که برای بدست آوردن ارزش مواد غذایی این محصولات شما باید کمی بیشتر تحقیق کنید.

اما چگونه؟!

اگر این روزها مشغول پخت و پز بیشتری هستید. و می­خواهید ارزش مواد غذایی عناصر منفرد مورد استفاده در دستورالعمل­های مورد علاقه خود را تعیین کنید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

"نحوه

اندازه گیری ارزش مواد غذایی بر اساس برچسب تغذیه (Nutrition Factures)

این عاقلانه است که بخواهید از ارزش غذایی غذاهایی را که می­خورید مطلع شوید. یک رژیم غذایی سالم برای داشتن احساس بهتری از شادی، قدرتمند و پرانرژی بودن بسیار مهم است.

همچنین، یک روش اثبات شده برای کاهش خطر ابتلا به بیماری و کمک به مدیریت علائم تعدادی از مشکلات بهداشتی است.

خوشبختانه، برای پیدا کردن ارزش مواد غذایی غذاهای مورد علاقه خود نیازی به انجام کار خارق­العاده­ای ندارید. از فروشگاه مواد غذایی شروع کنید.

اگر به اطلاعات لازم برای غذاهای بسته­بندی شده نیاز دارید، در برچسب­های Nutrition Factures موجود است. این برچسب­ها در قسمت پشت و پایین بسته­بندی مواد غذایی به همراه لیست مواد تشکیل دهنده، قرار دارند. علاوه بر این، شما می­توانید اطلاعات ارزش غذایی مواد مصرفی خود را بصورت آنلاین مشاهده کنید. در اکثر وب سایت­های اینترنتی، تولید کنندگان داده­های غذایی محصولات خود را منتشر می­کنند.

"تعیین

برچسب­های Nutrient Facts ایجاد شده توسط دولت­ها، اطلاعات زیادی را برای اندازه­گیری ارزش انها در اختیارتان قرار داده و در تصمیم­گیری­های غذایی آگاهانه به شما کمک می­کنند. افراد مبتدی، باید تعداد وعده­های موجود در بسته، قوطی یا بطری را مشخص کنند.

علاوه بر این، آنها باید اطلاعات مربوط به کالری (کالری کل و کالری حاصل از چربی)، چربی کل، چربی ترانس، چربی اشباع، کلسترول، سدیم، کربوهیدرات، رژیم­های غذایی، قندها و پروتئین موجود در هر وعده غذایی را مشخص کنند.

همچنین، باید در مورد ویتامین­های A و C و دو ماده معدنی کلسیم و آهن، اطلاعاتی را ارائه دهند. اگرچه شرکت­های غذایی می­توانند داوطلبانه سایر ویتامین­ها و مواد معدنی موجود در مواد غذایی را نیز فهرست کنند.

اطلاعات موجود در برچسب­های Nutrient Factors
اطلاعات موجود در برچسب­های Nutrient Factors

 

بانک اطلاعاتی آنلاین

شما می­توانید برای تعیین ارزش  مواد خوراکی مصرفی خود، بصورت آنلاین اقدام کنید. وزارت زراعت ایالات متحده (USDA) یک پایگاه داده از ارزش مواد غذایی با نام بانک اطلاعات ملی مواد مغذی به عنوان مرجعی استاندارد در اختیار شما قرار می­دهد.

"تعیین

این پایگاه داده، برای انواع غذاها دارای اطلاعات تغذیه­ای مفیدی است که بسیار بیشتر از یک برچسب استاندارد مواد غذایی است. فقط کافی است غذاهای مورد علاقه خود را جستجو کرده و کالری مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

 

"جستجوی

همچنین، اگر می­خواهید خیلی سریع ارزش  مواد غذایی را تعیین کنید، ماشین حساب کالری مواد غذایی موجود در بانک اطلاعات ملی مواد مغذی USDA، مقدار کالری مواد مغذی را محاسبه و خلاصه­ای از آنها را نمایش می­دهد.

استفاده از وب­سایت­ های کاهش وزن

روش دیگر برای تحقیق در این مورد مواد غذایی، استفاده از سایت­های رژیم­های غذایی وکاهش وزن مانند SelectMyPlate.gov است. این وب سایت­ها، با استفاده از برنامه­ها و نرم­افزارهای به خصوصی، به طور خودکار ارزش مواد غذایی رژیم غذایی روزانه شما را محاسبه می­کنند.

همچنین ابزارهایی را برای ردیابی میزان مصرف روزانه شما از مواد مغذی و کالری مختلف ارائه می­دهند. شما می­توانید غذاهای موردعلاقه خود را در وب سایت­ها جستجو کنید یا از برنامه­های تلفن همراه استفاده کنید.

بسیاری از برنامه­های شمارنده کالری به شما امکان اسکن بارکد مواد غذایی را می­دهند. بدین طریق برچسب ارزش مواد غذایی آنها پیدا کرده و در اختیار شما قرار دهند.

"اندازه­گیری

ماشین حساب­های تغذیه­

ماشین حساب­های تغذیه­ای دستور العمل مواد غذایی، گزینه دیگری برای تجزیه و تحلیل کالری و ارزش مواد خوراکی است. که خودتان تهیه می­کنید. تعداد زیادی از این ابزارهای دیجیتالی در دسترس هستند. که بسیار مناسب هستند.

این روش، راهی سریع و آسان برای تولید اطلاعات دقیق تغذیه­ای در قالب مورد نیاز شماست. امروز امتحان کنید. نرم افزار محاسبه ارزش تغذیه­ای برای مواد غذایی را نصب کنید. برای شروع به سادگی می­توانید مقدار مواد و اندازه سرو را وارد و کالری مصرفی روزانه خود را اندازه­گیری کنید.

 

"نصب

هنگامی که کشاورزی ارگانیک دنبال می­شود. نتیجه متفاوتی نسبت به کشاورزی معمولی وجود دارد. عدم وجود کودهای مصنوعی، گیاهان را تحت فشار قرار می­دهد. تا مواد فیتوشیمیایی بیشتری تولید کنند.

انتخاب محصولات ارگانیک بهترین راه حل برای غلبه بر کمبود مواد مغذی است. برند گرینو با تولید انواع مختلف محصولات گیاهی و دارویی ارگانیک و طبیعی در خدمت شما عزیزان است.

https://www.verywellfit.com/how-do-i-determine-the-nutritional-value-of-foods-2506592

https://en.wikipedia.org/wiki/Nutritional_value

Leave a comment