آموزش آشپزی با گرینو

خواص  شگفت انگیز نوشیدنی مالت!

نوشیدنی مالت یکی از انواع نوشیدنی­های حاوی گاز مایع است که از جو، هوپس و آب بسیار شبیه آبجو تولید شده که گاهی ممکن است رنگ ذرت و کارامل نیز به آن اضافه شود.

مالت از جمله نوشیدنی­های غیر الکلی است که از بو، عطر و طعم بسیار شبیه آبجو برخوردار است. همچنین، به همان روش آبجو یا کولا به شکل گازدار اصلی و تا حدی چای یخ زده به شکل غیر گازدار مصرف می­شود. اصطلاح نوشیدنی Malt برای بسیاری از سایر نوشیدنی­های طعم دار تهیه شده از دانه­های مالت که به آنها طعم های طبیعی یا مصنوعی (و گاهی اوقات رنگ­های مختلف) اضافه ­شده، اعمال می­شود.

از مالت اغلب به عنوان یک آبجو توصیف می­شود که تخمیر نشده است. از نظر رنگ قهوه­ای تیره، اما کمی شیرین است و به طور کلی مزه ملاس مانندی دارد. بر خلاف آبجو، اغلب در هنگام مصرف مالت، یخ به آن اضافه می­شود.

به دلیل رنگ خاص آن، گاهی اوقات مالت به عنوان آبجو دم سیاه شناخته می­شود. این نوشیدنی غیر الکلی، سرشار از ویتامین­های گروه B است. برخی از کارخانه­های تولیدی مانند آبجو آلبانی در دانمارک نوشیدنی­های Malt  مایع بدون الکل را با مجموعه ویتامین B تقویت می­کنند.

نوشیدنی های مالت جو غیر الکلی

نوشیدنی مالت

نوشیدنی­های غیر الکلی به عنوان نوشیدنی­های غیر تخمیر یا تخمیری تولید می­شوند. نوشیدنی­های تخمیر شده به واسطه خاصیت غذایی، دارویی و ضدعفونی کننده آنها برای سلامتی، از اهمیت بالایی برخوردارند. نوشیدنی های تخمیر شده مبتنی بر غلات، مانند نوشیدنی­های Malt  جو، بر اساس مقدار الکلی آنها به نوشیدنی­های الکلی کم یا غیر الکلی طبقه بندی می­شوند.

نوشیدنی­های مالت جو غیر الکلی، تخمیر شده توسط تخمیر مخمر مالت جو توسط باکتری­های اسید لاکتیک تولید می­شوند و حاوی مقادیر زیادی فیبر، ترکیبات فنلی و پپتیدهای فعال زیستی می­باشند.

از دیگر خصوصیات مهم این نوشیدنی­های تخمیر شده میزان بالای اسید لاکتیک و pH نسبتا کم (۴/۴ تا ۵/۵) آنهاست. خاصیت عمده نوشیدنی­های جو تخمیر شده، ظرفیت بالای آنتی اکسیدانی آنها است که می­تواند در پیشگیری و مدیریت بیماری­های مزمن مانند دیابت، سرطان، قلب و عروق، دستگاه گوارش و بیماری­های عصبی کمک کند.

در ادامه این مقاله، در مورد خواص شگفت انگیز این نوشیدنی غیر الکلی بیشتر  صحبت خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از نوشیدنی­ها مالت لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

خواص شگفت انگیز نوشیدنی­های مالت

مواد مغذی موجود در نوشیدنی­های مالت به سرعت توسط بدن جذب و فرآوری می شوند. نوشیدنی­های Malt، به طور طبیعی طعم کمی شیرین دارند، از این رو منبع ایده آل انرژی برای فعالیت­های ذهنی و جسمی هستند. با توجه به پروتئین­های مرغوب، نوشیدنی­های Malt نیز می­توانند استرس را کاهش دهند.

نوشیدنی مالت می­تواند روحیه را تقویت کرده و باعث تحریک خلق و خوی خوب و بهبود سلامت روان به دلیل جزء هوردنین آن می­شود

. این ترکیب در جو یافت می­شود که اثرات تقویت کننده خلق و خوی را ایجاد می­کند، به ویژه هنگامی که از طریق آبجو مصرف می­شود. هوردنین یک گیرنده دوپامین خاص در مغز را فعال می­کند که باعث بهبود خلق و خوی می­شود. شاید به همین خاطر است که پس از نوشیدن آبجو احساس خوشبختی می­کنید.

انواع مختلف نوشیدنی های مالت

بررسی­های جامع در علوم غذایی نشان می­دهد که نوشیدنی مالت حاوی آنتی اکسیدان­های کاروتنوئیدها (لوتئین و زاکسانتین) و توکوفرول­هاست که می­تواند برای سلامتی شما فوق العاده مفید باشد. سایر خواص فوق العاده نوشیدنی­های malt به شرح زیر می­باشد:

نوشیدنی مالت، سرشار از ویتامین­های گروه B

نوشیدنی مالت یک منبع بسیار غنی از ویتامین B است. ویتامین B در واقع یک ویتامین منفرد نیست بلکه مجموعه­ای از ویتامین­های مرتبط با هم شامل فولات، نیاسین، ویتامین B6، ریبوفلاوین و تیامین هستند که به عنوان ویتامین­های گروه B شناخته می­شوند.

مقدار دقیق ویتامین­های گروه B بسته به نوع نوشیدنی مالتی که مصرف می­کنید ممکن است متفاوت باشد. این ویتامین ها برای انواع مختلفی از فرآیندهای بدن از جمله متابولیسم چربی، پروتئین و کربوهیدرات لازم هستند. همچنین، آنها اشتهای شما را تنظیم کرده، پوست را سالم نگه داشته و بینایی­تان را بهبود می­بخشند.

ویتامین B موجود در نوشیدنی های Malt

وجود اسیدهای آمینه در نوشیدنی مالت

نوشیدنی مالت به عنوان منبع غنی از اسیدهای آمینه ضروری شناخته شده است. اسیدهای آمینه از جمله مواردی هستند که بدن نمی­تواند به تنهایی آنها را سنتز کند و باید از رژیم غذایی دریافت شوند. بدون وجود این اسیدهای آمینه ضروری، بدن قادر نخواهد بود بسیاری از کارکردهای مهم خود از جمله رشد و ترمیم عضلات، ایجاد انتقال دهنده­های عصبی و تولید هورمون را انجام دهد.

۹ اسید آمینه ضروری شامل هیستیدین، ​​لوسین، ایزولوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین، تریپتوفان و والین وجود دارد که به طور عمده از محصولات حیوانی مانند گوشت گاو، گوشت خوک، مرغ، تخم مرغ و شیر در رژیم غذایی شما به دست می­آیند، اگرچه برخی از آنها را می­توان از منابع گیاهی مانند نوشیدنی­های مالت نیز تهیه کرد.

تمام نوشیدنی­های عصاره Malt، منابع خوبی برای پروتئین نیستند. با این حال، تقریبا همه آنها می­توانند حداقل برخی از این اسیدهای آمینه ضروری را در اختیارتان قرار دهند و مصرف پروتئین شما را بهبود ببخشند.

 

سلامت استخوان و نوشیدنی مالت

سلامت استخوان به شدت به تغذیه خوب وابسته است. در حالی که نوشیدنی­های عصاره مالت ممکن است تمام مواد مغذی مورد نیاز برای سالم نگه داشتن استخوان­های شما را به شما ندهد، مطمئنا به تقویت مصرف این مواد مغذی کمک می­کنند.

نوشیدنی­های مالت اغلب حاوی منیزیم، فسفر و کلسیم هستند که از جمله مواد معدنی حیاتی برای استخوان­های قوی و سالم می­باشند. هر سه این مواد معدنی، به طور مستقیم در ساختار اصلی استخوان­های شما استفاده می شوند. منیزیم یک بخش ساختاری استخوان و دندان است.

سلامت گوارش و قلب را بهبود می بخشد

طبق مطالعه­ای که در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده منتشر شده است، نوشیدنی مالت به علت داشتن پروبیوتیک به رشد به باکتری­های خوب روده کمک می­کند. باکتریها عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشند، سطح کلسترول شما را تنظیم و جذب مواد مغذی را تقویت می­کنند.

نوشیدنی مالت، همچنین با تنظیم سطح کلسترول خون، سلامت قلب را بهبود می­بخشد. این نوشیدنی، حتی می­تواند چربی شکم، شاخص توده بدنی و دور کمر را کاهش دهد، اما برای تأیید همه این موارد تحقیقات بیشتری لازم است.

عصاره malt سرشار از آمینو اسید

مصرف نوشیدنی غیر الکلی و سلامتی قلب

در پایان به شما توصیه می­شود که با مصرف مواد مختلف حاوی Malt، از نوشیدنی مالت برای جایگزینی رژیم غذایی سالم استفاده نکنید. درعوض، از آنها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید تا بدنتان تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از طیف گسترده­ای از منابع دریافت کند.

حتی عصاره­های مالت که اغلب به عنوان بهترین منبع مواد مغذی مورد حمایت قرار می­گیرند، با وجود داشتن مقادیر زیاد قند، مقدار ناکافی پروتئین دارند. بنابراین لطفا رژیم غذایی خود را تنها با مصرف نوشیدنی Malt پر نکنید. از نظر اعتدال، ممکن است مفید باشند، اما کافی نیستند.

 

https://www.medicaldaily.com/5-malt-health-benefits-435879

https://www.livestrong.com/article/497215-the-benefits-of-malt-extract-beverages/

https://en.wikipedia.org/wiki/Malta_(soft_drink)

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780128152713000099

https://en.wikipedia.org/wiki/Malt_drink

 

 

Leave a comment