آموزش آشپزی با گرینو

داشتن پوستی خارق العاده با مصرف عرق بهار نارنج!

عرق بهار نارنج

به عنوان اسانس شکوفه درخت پر گل همیشه سبز بهار نارنج می­باشد. این درخت با داشتن گل­هایی زیبا و معطر، یکی از انواع گونه­های گیاهی بومی مناطق استوایی آسیا از قبیل هند و چین می­باشد.

درخت بهار نارنج دارای سازگاری خوبی با آب و هوای گرم و نیمه گرم بوده و در این مناطق از رشد خوبی برخوردار است. به علت کاشت درخت در مناطق مختلفی از آسیا، از عرق بهار نارنج در منطقه خاورمیانه استفاده­های مختلفی می­شود.

در ایران نیز، استان­های شمالی کشور از جمله گیلان و مازندران و فارس مناطق مناسبی برای پرورش درخت بهار نارنج بوده و به طور گسترده کشت می­شوند.

عرق بهار نارنج

  1. از بخش­های مختلف این درخت شامل گل، میوه، و روغن برگ و شاخه آن برای مصارف دارویی و غذایی استفاده می­شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با خواص بی­نظیر این عصاره گیاهی معطر بیشتر آشنا کنیم.
  2. همانند بسیاری از گیاهان باستانی آسیا، از برگ و گل مرکباتی مانند بهار نارنج در تهیه داروهای سنتی استفاده می­شود. شکوفه­ های بهار نارنج دارای عطر و طعم بی­نظیری هستند که از آن برای تهیه  بهار نارنج استفاده می­شود.
  3. خاطر نشان می­شود که این عصاره طبیعی برای مشکلات معده، نقرس، اشتهای کم و اضطراب مفید می­باشد. همچنین، از پوست آن برای اصلاح اختلالات گوارشی، درد شکم و همچنین سردرد، یبوست و فشار خون بالا استفاده شده است.
  4. علاوه براین، عصاره بهار نارنج دارای خواص عالی و بی­نظیری برای پوست انسان است. چنانچه به جوان ماندن پوست خود اهمیت می­دهید، به علت خاصیت آنتی اکسیدانی این عصاره گیاهی، عرق بهار نارنج گزینه ­مناسبی برای کاهش میزان چین و چروک پوست و رفع خطوط ریز اطراف چشم شماست.
  5. در واقع وجود ویتامین C فراوان در این عرق گیاهی، منجر به کاهش و تعویق بروز علائم و نشانه­های پیری در صورت می­شود. شما می­توانید از عرق بهار نارنج به طور مرتب استفاده کنید تا شاهد خواص شگفت انگیز آن باشید!

بهار نارنج

درمان استرس و بیماری­های عصبی با عصاره معطر بهار نارنج

یکی از خصوصیات بارز عرق بهار نارنج عطر خوش و خاصیت آرامش ‌بخش بودن آن است. با پراکندن عطر طبیعی بهار نارنج در هوای خانه، به سایر خوش­بوکنندهای صنعتی موجود در بازار نیازی نخواهید داشت.

برای این منظور کافی است تا تنها چند قاشق چایخوری از این عصاره طبیعی را در مقداری آب بریزید تا از عطر متفاوت آن در فضای محل زندگی خود بهره ببرید. به خاطر خاصیت آرام بخش بودن عرق بهار نارنج، از آن برای کاهش سردردها و هیجانات دستگاه عصبی استفاده می­شود.

عرق بهار نارنج با طبیعت گرم و مقوی خود، نشاط آور بوده و برای از بین بردن استرس، اضطراب و تپش­های نامنظم قلب بسیار مفید می­باشد. همچنین، این عصاره گیاهی معطر برای درمان بی­خوابی و تقویت اعصاب کاربرد دارد.

به همین منظور، شما می­توانید قبل از خواب، مقداری از عرق بهار نارنج را میل بفرمایید و یا حتی مقداری از آن را بر روی ملحفه تخت خواب­تان بمالید. مطالعات اخیر نشان داده است که از عصاره بهار نارنج می­توان به جای دیازپام برای کاهش اضطراب بیماران، قبل از عمل جراحی بهره برد.

عرق بید مشک

به علت خاصیت آرام بخشی این عصاره ارگانیک، به طور وسیعی در آروماتراپی نیز کاربرد دارد. شما می­توانید برای آرامش اعصاب و کاهش تنش­های روزانه و حتی سردردهای میگرنی مقداری از آن را به آب وان حمام اضافه کنید.

علاوه براین، با اضافه کردن عرق بهار نارنج به داخل آب وان، پوستی نرم و درخشنده خواهید داشت. به منظور داشتن پوستی نرم و ابریشمی، مقدار یک چهارم پیمانه از عرق گیاهی بهار نارنج را با ۳ فنجان شیر گرم و ۳ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و به آب وان حمام اضافه کنید تا شاهد اثرات شگفت انگیز این عصاره طبیعی بر روی پوست خود باشید.

برند گرینو یکی از معتبرترین برندها با سابقه طولانی در زمینه تولید عرقیات گیاهی اقدام به تهیه عرق بهار نارنج گرینو کرده است. چنانچه به سلامتی پوست و مو خود اهمیت می­دهید، به شما توصیه می­شود از این محصول غذایی- دارویی برند گرینو خریداری نمایید.

عرق بهار نارنج گرینو
عرق بهار نارنج گرینو

خواص شگفت انگیز عرق بید بهار نارنج برای پوست و مو

  • عرق بهار نارنج به علت داشتن میزان فراوانی از آنتی اکسیدان، برای سلامت و شادابی پوست و موی شما خارق­العاده است. عصاره بهار نارنج از طریق پاکسازی سلول­های مرده و تحریک سلول­های پوستی جدید، ظاهر پوست شما را روشن­ و جوان­تر خواهد کرد.
  • علاوه بر این، با رساندن اکسیژن و مواد مغذی کافی به سلول­های پوستی، از ایجاد سلول­های سرطانی جلوگیری می­کند. با توجه به خاصیت نرم­کنندگی عرق بهار نارنج، از این عصاره گیاهی طبیعی در انواع کرم­ها و لوسیون­های پوستی استفاده می­شود. به همین دلیل اگر پوست شما دچار آفتاب سوختگی شده است، می­توانید از عصاره بهار نارنج برای تسکین درد و سوختگی ناشی از نور آفتاب کمک بگیرید.
  • علاوه بر اثر نرمی پوست، عرق معطر بهار نارنج از جمله عرقیات گیاهی موثر برای داشتن پوستی شفاف و درخشنده است. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به زیبایی پوست خود اهمیت می­دهید، خوب است بدانید که عرق بهار نارنج اثرات معجزه­آسایی برای روشن تر شدن پوست شما دارد. بنابراین، می­تواند به عنوان یک تونر عالی طبیعی برای پوست­های چرب، جایگزین تونرهای موجود در بازار شود.

بهار نارنج

  • با توجه به مطالب بیان شده،  بهار نارنج دارای اثرات بی­نظیری بر روی پوست به ویژه پوست­های چرب و حساس می­باشد. اگر پوست شما دچار سوز شده است، این عرق گیاهی می­تواند قرمزی ایجاد شده در اثر تحریک پوست را کاهش دهد.
  • بنابراین، به منظور درمان موثری برای پوست­های مستعد سوزش و خارش استفاده می­شود. خاصیت مرطوب کنندگی عرق بهارنارنج نیز، مشابه با روغن زیتون منجر به حفظ آب کافی در سلول­های پوستی و جلوگیری از خشکی پوست می­شود.
  • یکی دیگر از مزایای عرق بهار نارنج برای پوست، کاهش احتمال ایجاد ترک­های پوستی است. اگر شما از جمله افرادی هستید که از ترک­های پوستی و بیماری سلولیت رنج می­برید، عرق بهار نارنج به علت صاف و سفت کردن پوست، می­تواند به شما کمک کند تا از این علائم خلاص شوید.
  • بنابراین، اکثر زنان باردار پس از زایمان برای کاهش میزان ترک­های پوستی و شل شدگی پوست از این عصاره گیاهی برای جوان­تر شدن ظاهر پوست خود استفاده می­کنند. همچنین، شما می­توانید برای داشتن پوستی نرم و لطیف و جلوگیری از ایجاد ترک­های پوستی در دوران بارداری، بدون نگرانی از عوارض جانبی، آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  • علاوه بر اثرات مثبت این عرق برای پوست شما، از این عصاره گیاهی معطر برای تولید بسیاری از محصولات مراقبت از مو نیز استفاده می­شود. این عرق طبیعی، ضمن معطر کردن موهای شما، منجر به درخشان و براق شدن آنها می­شوند.
عوارض بهار نارنج
عوارض بهار نارنج

عوارض بهار نارنج

با وجود خواص بی نظیر عرق بهار نارنج برای پوست و مو و کاهش استرس و بیماری­های اعصاب و روان، مصرف بی رویه این عصاره گیاهی افزایش ضربان قلب و فشار خون را به دنبال دارد. بنابراین، توصیه می­شود که بیماران دارای عارضه قلبی از مصرف بیش از حد آن خودداری کنند.

  • همچنین، استفاده از این عرق گیاهی ارگانیک برای مادران بادردار و زنان شیرده با احتیاط بیشتر و با نظر پزشک معالج انجام شود. از آنجا که عطر و بوی این عصاره گیاهی می­تواند منجر به خواب آلودگی شود، توصیه می­شود از مصرف بیش از حد آن قبل از انجام کارهایی که نیاز به هوشیاری بالاتری دارند، خودداری کنید.

https://saednews.com/fa/post/foaid-v-mzrat-bearnarnj17-khasit-darmani-bedashti-bear-narnj-v-mzrat-an

https://shop.bahramansaffron.com/blog/51/

Leave a comment