آموزش آشپزی با گرینو

دسر تارت سیب آمستردام چیست ؟

دسرها از انواع خوراکی های خوشمزه و خوش طعم می باشند و انواع مختلفی از دسر در سراسر جهان وجود دارد که دسر تارت سیب آمستردام یکی از آن ها است.

دسر تارت سیب آمستردام چیست ؟

تارت سیب یا پای سیب از انواع خوراکی بی نظیر آمستردام است که این نوع دسر سال های زیادی است که جزء دسرهای مهم هلندی به شمار می رود و اگر شما قصد دارید به آمستردام سفر کنید بهتر است از سرو این دسر غافل نشوید. برای طرز تهیه تارت سیب آمستردام از قطعه های سیب شیرین شده استفاده می شود و اغلب مردم این دسر را در کنار قهوه میل می کنند.

روش تهیه دسر سیب آمستردام
روش تهیه دسر سیب آمستردام

طرز تهیه دسر سیب آمستردام

دستور تهیه این نوع دسر به سادگی امکان پذیر می باشد و بهتر است شما قبل از هر چیز ابتدا مواد لازم را تهیه نمایید سپس اقدام به تهیه این نوع دسر نمایید.

دسر تارت سیب خوشمزه
دسر تارت سیب خوشمزه

مواد لازم

  • ۹۰ گرم کره سرد شده
  • ۱۷۰ گرم آرد
  • ۴/۱ قاشق چایخوری نمک
  • ۴/۱ فنجان آب سرد

مواد لازم برای تهیه لایه میانی دسر

  • ۴/۱ فنجان کره
  • ۵/۲ قاشق غذاخوری آرد
  • ۲ قاشق غذاخوری آب
  • ۴/۱ فنجان شکر
  • یک قاشق چایخوری دارچین
  • ۴/۱ فنجان شکر قهوه ای
  • ۲ عدد سیب بزرگ بدون پوست و اسلایس شده

مواد مورد نیاز برای رویه دسر

  • ۲/۱ قاشق چایخوری دارچین
  • ۴/۱ قاشق چایخوری پودر جوز هندی
  • ۴/۳ فنجان آرد
  • ۲/۱ فنجان شکر قهوه ای
  • ۴/۳ فنجان جوی پرک دوسر
  • ۲/۱ فنجان کره

مراحل تهیه دسر تارت سیب

برای طرز تهیه تارت سیب آمستردام ابتدا کره سرد شده را از درون فریزر بیرون آورید سپس آن را در اندازه هایی کوچک و به شکل مکعبی خرد نمایید. نمک و آرد را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید سپس کره را به مخلوط مواد بیفزایید و به کمک انگشت کره و آرد را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس آب را به تدریج به مخلوط مایه خمیر بیفزایید و خمیر را هم بزنید و به کمک دست جمع نمایید.

خمیر را درون نایلونی تمیز بپیچید سپس آن را در یخچال به مدت نیم ۳۰ دقیقه قرار دهید تا خمیر به خوبی سرد شود. بعد از مدت زمان ذکر شده خمیر را از درون یخچال بیرون آورید سپس آن را روی سطحی صاف قرار دهید و خمیر را به کمک وردنه باز نمایید.

مراحل تهیه دسر پای سیب آمستردام
مراحل تهیه دسر پای سیب آمستردام

دیواره ها و کف قالب تارت ۲۲ سانتی متر را به صورت کاملا چرب نمایید و کاغذ روغنی را روی قالب پهن کنید سپس خمیر را درون قالب قرار دهید.

دسر خوشمزه تارت سیب
دسر خوشمزه تارت سیب

خمیر را به خوبی درون قالب قرار دهید و سطح خمیر را به کمک وردنه صاف کنید.

دسر تارت مخصوص آمستردام
دسر تارت مخصوص آمستردام

سپس روی خمیر چنگال بزنید تا از پف کردن بیش از حد آن جلوگیری شود.

طرز تهیه دسر تارت سیب آمستردام
طرز تهیه دسر تارت سیب آمستردام

قالب را درون فر با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۷ دقیقه قرار دهید تا خمیر تارت طلایی گردد.

تارت سیب
تارت سیب

در این مرحله از طرز تهیه تارت سیب آمستردام بعد از مدت زمان ذکر شده خمیر را از درون فر بیرون آورید و دمای فر را روی ۱۹۰ درجه قرار دهید تا به خوبی گرم شود.

 

برای تهیه لایه میانی دسر کره را به خوبی حرارت دهید سپس آرد را به آن بیفزایید تا کره حالت خمیری شکل پیدا کند. شکر سفید ، آب ، دارچین و شکر قهوه ای را به مخلوط مواد بیفزایید سپس ظرف حاوی مواد را روی حرارت گاز قرار دهید تا مواد به دمای جوش برسند سپس حرارت گاز را روی شعله کم قرار دهید و اجازه دهید تا مواد دسر چند تا جوش ریز بزند و به غلظت لازم برسد.

 

برای تهیه مواد رویه دسر ابتدا درون ظرفی مناسب دارچین ، آرد ، شکر قهوه ای ، جوی دو سر و جوز هندی را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس کره را به مخلوط مواد بیفزایید و به کمک دست هایتان کره را به خورد مواد  بدهید.

 

روی خمیر را تارت را به کمک سیب های برش داده پر نمایید و مخلوط شکر و کره را روی سیب ها به آرامی بریزید سپس روی مواد مخلوط جوی دو سر پرک را ریخته و در صورت تمایل به اطراف خمیر فرم دلخواه تان را دهید.

دسر خوشمزه تارت سیب آمستردام
دسر خوشمزه تارت سیب آمستردام

دسر تارت سیب را درون فر که از قبل گرم کرده اید به مدت ۳۰ تا ۴۰ قرار دهید توجه داشته باشید که باید دمای فر را روی ۱۷۵ درجه قرار دهید تا دسر به آرامی پخته شود. بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده دسر را از درون فر بیرون آورید و بعد از اینکه دسر مقداری خنک شد آن را درون ظرفی مناسب انتقال دهید. در صورت تمایل می توانید برای خوش طعم تر شدن دسر روی آن مقداری شربت زردآلو یا هر نوع شربت دلخواه خود را بریزید.

روش تهیه دسر تارت سیب آمستردام
روش تهیه دسر تارت سیب آمستردام

گرینوسنس برندی معتبر در زمینه تولید انواع طعم دهنده های دسر

 

گرینوسنس برای تولید طعم دهنده های دسر از تکنولوژی مدرن استفاده می کند همچنین این نوع محصولات به صورت کاملا بهداشتی تولید می شوند و اگر شما تمایل دارید از فواید بی نظیر محصولات گیاهی برخوردار شوید بهتر است به جای استفاده از طعم دهنده های شیمیایی در دستور تهیه انواع دسر ، نوشیدنی و … از طعم دهنده های گرینوسنس استفاده نمایید. در صورت تمایل می توانید برای خرید طعم دهنده های دسر به وب سایت گرینوسنس مراجعه نمایید و با انجام یک کلیک ساده محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

گرینوسنس تولید کننده انواع عرقیجات و طعم دهنده های گیاهی
گرینوسنس تولید کننده انواع عرقیجات و طعم دهنده های گیاهی

نتیجه گیری :

در این مطلب طرز تهیه تارت سیب آمستردام را در اختیار شما همراهان عزیز و همیشگی قرار دادیم که امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده توانسته باشید این نوع دسر فرنگی را در منزل به راحتی تهیه کنید.

Leave a comment