آموزش آشپزی با گرینو

طرز تهیه تیرامیسو رم ایتالیا

برای تهیه دسر تیرامیسو از روش های مختلف استفاده می شود ولی بدون شک دسر تیرامیسو رم طعمی بی نظیر دارد و اگر شما تمایل دارید به رم سفر کنید بهتر است از سرو تیرامیسو در رستوران و کافه های رم غافل نشوید.

طرز تهیه تیرامیسو رم

دسر تیرامیسو رم کالری زیادی دارد بنابراین بهتر است برای کاهش کالری تیرامیسو در دستور تهیه آن از شکلات تلخ و عسل به جای شکر استفاده نمایید. این دسر را می توانید در انواع طعم های مختلف نظیر شکلاتی ، ساده ، موزی و توت فرنگی تهیه کنید.

دسر تیرامیسو
دسر تیرامیسو

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو اصل

  • ۵ عدد تخم مرغ
  • یک بسته پنیر ماسکارپونه
  • یک تا دو قاشق غذاخوری شکر
  • ۲/۱ قاشق چایخوری وانیل
  • ۱ بسته بیسکویت لیدی فینگر
  • ۲ لیوان خامه فرم گرفته
  • پودر کاکائو : به میزان لازم
  • ۱ لیوان قهوه دم کرده

روش تهیه دسر تیرامیسو رم

برای تهیه تیرامیسو رم ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید سپس شکر و زرده های تخم مرغ را درون ظرفی مناسب بریزید و ظرف را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید و مخلوط مواد را هم بزنید تا کش دار و کرم رنگ شوند.

وانیل را به ترکیب زرده تخم مرغ بیفزایید سپس مواد را دوباره هم بزنید. ظرف حاوی مخلوط تخم مرغ و شکر را از روی حرارت بردارید و در مکانی مناسب قرار دهید تا خنک شود.

در این مرحله از طرز تهیه تیرامیسو رم پنیر ماسکارپونه را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید سپس خامه را نیز به مخلوط مواد بیفزایید و مواد را هم بزنید.

مراحل تهیه تیرامیسو
مراحل تهیه تیرامیسو

لیدی فینگر ها را به کمک قهوه دم کرده خیس نمایید. توجه داشته باشید که مدت زمان خیساندن لیدی فینگر در قهوه نباید بیش از حد کم یا زیاد باشد همچنین این نوع بیسکویت باید به مقداری درون قهوه خیس بخورد که بیش از حد نرم نشود. بعد از اینکه بیسکویت های لیدی فینگر خیس خوردن آن ها را به آرامی درون ظرفی مناسب بچینید.

تیرامیسو خوشمزه
تیرامیسو خوشمزه

روی بیسکویت یک لایه از مخلوط خامه ای را بریزید و سطح مخلوط مواد ریخته شده روی بیسکویت ها را صاف کنید و دوباره روی مخلوط خامه ای یک لایه لیدی فینگر بچینید و این مرحله را تا زمانی که ترکیب مواد و لیدی فینگرها به اتمام برسند تکرار کنید.

طرز تهیه تیرامیسو
طرز تهیه تیرامیسو

توجه داشته باشید که لایه آخر تیرامیسو باید مخلوط خامه ای باشد و در صورت تمایل می توانید روی لایه خامه ای مقداری پودر کاکائو بپاشید سپس روی ظرف حاوی دسر سلفون بکشید و ظرف را به مدت ۱ روز درون یخچال قرار دهید.

تیرامیسو رم
تیرامیسو رم

بعد از مدت زمان ذکر شده تیرامیسو خوشمزه را از درون یخچال بیرون آورید.

تیرامیسو خوش طعم
تیرامیسو خوش طعم

در صورت تمایل می توانید دسر را برش بزنید سپس آن را به همراه قهوه ای یا چای میل کنید.

روش تهیه تیرامیسو
روش تهیه تیرامیسو

گرینو سنس تولید کننده انواع طعم دهنده گیاهی دسر و نوشیدنی

با استفاده از طعم دهنده های گیاهی گرینو سنس می توانید انواع نوشیدنی و دسر های خوشمزه را تهیه کنید همچنین در صورت تمایل به خریدن این طعم دهنده ها می توانید به وب سایت گرینو سنس مراجعه نمایید و بعد از انتخاب محصولات دلخواه خود و پرداخت هزینه به صورت آنلاین محصول خریداری شده را در درب منزل تحویل بگیرید.

گرینو سنس تولید کننده انواع طعم دهنده های سالم
گرینو سنس تولید کننده انواع طعم دهنده های سالم

نتیجه گیری :

تیرامیسو از انواع دسر های مجلسی به شمار می رود و شما می توانید این نوع دسر را برای پذیرایی از مهمان هایتان در منزل تهیه کنید همچنین در زمان طرز تهیه تیرامیسو رم بهتر است به مدت زمان خیساندن فینگر لیدی ها درون قهوه توجه داشته باشید تا بیسکویت ها برای تهیه این تیرامیسو بیش از حد نرم یا سفت نشوند.

Leave a comment