آموزش آشپزی با گرینو

طرز تهیه مینی چیز کیک با روکش شکلات بدون نیاز به فر

چیز کیک از آن دسته کیک‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که به شیوه‌های مختلفی تهیه می‌شود. چیز کیک‌ها را هم می‌توان با پایه‌ی کیک اسفنجی که در فر پخته می‌شود تهیه کرد و هم با پایه‌ی بیسکویتی که نیاز به فر ندارد و آسان و سریع آماده می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه مینی چیز کیک با روکش شکلات را آموزش دهیم که به فر نیازی ندارد و همان‌قدر که سریع آماده می‌شود، خوشمزه هم است.

 

مینی چیز کیک با روکش شکلات

چیز کیک، یک دسر خوشمزه و بدون پخت است که خیلی راحت آماده می‌شود. کاور کردن چیز کیک با شکلات، خوشمزگی و جذابی آن را دو چندان می‌کند.

مواد لازم

  • بیسکویت پتی‌بور: ۱۳۰ گرم
  • کره: ۵۰ گرم
  • خامه: ۱۵۰ گرم
  • شکر: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب جوش: یک لیوان
  • پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه: ۳۵۰ گرم
  • پودر ژله آلوئه‌ورا: یک بسته
  • شکلات تخته‌ای: نصف پیمانه

طرز تهیه مینی چیز کیک با روکش شکلات

۱.
برای تهیه‌ی این چیز کیک خوشمزه، ابتدا بیسکویت پتی‌بور را کاملا خرد می‌کنیم و با کر‌ه‌ی آب شده کاملا مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست و منسجم شود.

۲.
در این مرحله، بیسکویت‌هایی که با کره مخلوط کردیم را درون قالب کمربندی می‌ریزیم و کاملا صاف می‌کنیم و با ته یک لیوان فشار می‌دهیم تا منسجم شود. سپس به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا کره و بیسکویت سفت شود.

۳.
در این مرحله باید مایه‌ی پنیری را آماده کنیم. برای تهیه‌ی مایه‌ی پنیری ابتدا پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه، خامه و شکر را با همزن برقی کاملا مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود.

۴.
بعد از اینکه مایه‌ی پنیری کاملا با هم مخلوط شد، پودر ژله‌ی آلوئه‌ورا را به همراه یک لیوان آب جوش مخلوط می‌کنیم و به روش بن‌ماری (ذوب کردن با حرارت غیرمستقیم با استفاده از آب) روی بخار کتری قرار می‌دهیم تا ذرات ژله کاملا حل شود. سپس از ژله‌ی آلوئه‌ورا درون مایه‌ی پنیری می‌ریزیم و مجددا با همزن برقی تمامی مواد را مخلوط می‌کنیم.

۵.
حال مایه‌ی پنیری را روی سطح بیسکویت پخش می‌کنیم و آن را کاملا صاف می‌کنیم. ظرف را برای مدت ۱ الی ۲ ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم تا مایه‌ی پنیری سفت شود و چیز کیک ما آماده شود.

۶.
بعد از اینکه چیز کیک را از یخچال خارج کردیم، با یک چاقوی تیز برش‌های مربعی کوچک می‌زنیم

۷.
بعد از اینکه چیز کیک را برش زدیم، درون شکلات آب شده قرار می‌دهیم تا کاملا به شکلات آغشته شود. سپس به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا شکلات سفت شود.

بعد از نیم ساعت مینی چیز کیک جذاب ما آماده است. می‌توانید آن را با پودر پسته تزیین کنید و از خوردن این دسر جذاب لذت ببرید.

Leave a comment