آموزش آشپزی با گرینو

طرز تهیه کرم بروله پاریس خوشمزه و دوست داشتنی

کرم بروله پاریس از انواع دسرهای خوش طعم و در عین حال پر کالری می باشد. مواد اصلی مورد استفاده در این دسر زرده تخم مرغ و خامه پرچرب است همچنین بافت داخلی این دسر نرم می باشد ولی لایه رویی آن به صورت کاراملی و ترد است.

طرز تهیه کرم بروله پاریس خوشمزه و دوست داشتنی

امروزه دسرها در انواع طعم های متنوع و به کمک میوه ها ، ژله ها ، مواد خوراکی مختلف و … تهیه می شوند و اگر شما تمایل دارید مهمان ها یا اعضای خانواده تان را به سرو دسری خوشمزه و به یاد ماندنی دعوت کنید بهتر است دسر کرم بروله پاریس را برای تهیه انتخاب نمایید. روش تهیه این نوع دسر خوش طعم به صورت زیر می باشد :

دسر خوشمزه کرم کروله پاریس
دسر خوشمزه کرم کروله پاریس

مواد مورد نیاز برای تهیه دسر کرم بروله

  • ۴ عدد زرده تخم مرغ
  • دو پیمانه خامه پرچرب
  • ۱۰ قاشق غذاخوری پودر شکر
  • ۵/۱ قاشق چایخوری وانیل
  • ۴/۱ قاشق چایخوری نمک
  • ۴ قاشق غذاخوری شکر برای تزیین دسر

مراحل تهیه دسر کرم بروله

برای تهیه این نوع دسر ابتدا فر را روی دمای ۱۶۵ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید سپس اجازه دهید تا فر داغ شود. سینی فر با عمق نسبتا زیاد و ۶ ظرف کوچک پیرکس یا سرامیکی را آماده نمایید سپس ظروف را درون سینی فر به صورت مرتب بچینید.

در این مرحله از طرز تهیه کرم بروله درون قابلمه ای مناسب خامه پرچرب را به همراه ۴ قاشق غذاخوری شکر ، ۱ قاشق چایخوری وانیل و مقداری نمک بریزید سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا مخلوط مواد با یکدیگر ترکیب شوند. توجه داشته باشید که به محض ایجاد حباب های کوچک روی خامه باید شعله گاز را خاموش کنید.

طرز تهیه کرم بروله
طرز تهیه کرم بروله

سفیده و زرده تخم ها را از یکدیگر جدا نمایید.

جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ
جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ

سپس زرده ها را درون ظرفی مناسب ریخته و به خوبی هم بزنید و ۶ قاشق باقی مانده از شکر را به زرده های تخم مرغ بیفزایید و مواد را دوباره هم بزنید تا شکر و زرده تخم مرغ با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند و مایع کرم رنگی بدست آید.

هم زدن شکر و زرده تخم مرغ
هم زدن شکر و زرده تخم مرغ

مخلوط خامه گرم را به تدریج به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید و به هم زدن مایع دسر ادامه دهید سپس باقی مانده مخلوط خامه را به مایع دسر به همین ترتیبی که ذکر شد بیفزایید. توجه داشته باشید که نباید خامه را به صورت یکباره به مخلوط مواد اضافه کنید زیرا خامه گرم باعث پخته شدن زرده تخم مرغ می شود.

روش تهیه کرم بروله پاریس
روش تهیه کرم بروله پاریس

باقی مانده وانیل را به مخلوط مواد دسر بیفزایید سپس مایع دسر را هم بزنید و مایع را از صافی ریزی عبور دهید و در صورتی که تکه هایی از شکر گلوله شده و تخم مرغ در مایع وجود دارد آن ها را جدا کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه کرم بروله مایع دسر را درون ظروفی که از قبل آماده کرده اید بریزید توجه داشته باشید که باید حدود ۴/۳ از ظرف توسط مایع پر گردد همچنین مقداری آب جوش نیز درون سینی فر بریزید. میزان آب جوش ریخته شده درون سینی فر باید به اندازه ای باشد که حدود ۳/۲ از لبه ظروف با آب تماس داشته باشد.

دسر خوشمزه کرم بروله
دسر خوشمزه کرم بروله

سینی فر را به مدت ۴۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۶۵ درجه سانتی گراد قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده یکی از ظرف های دسر را از درون فر بیرون آوردید و انگشتان را در وسط دسر فشار دهید و در صورتی که انگشتان تمیز ماند کرم بروله پاریس به صورت کامل پخته شده است سپس می توانید سینی فر را از درون فر بیرون آورید.

به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دسر ها مقداری خنک شوند سپس ظرف های حاوی دسر را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا سرد شوند توجه داشته باشید که این نوع دسر را می توانید به مدت ۴ روز در یخچال نگه داری نمایید.

دسر ها را برای سرو از درون یخچال بیرون آورید و روی هر یک از آنها حدود ۱ قاشق چایخوری شکر بریزید سپس فندک را به صورت چرخشی و از فاصله چند سانتی متر روی سطح کرم بروله به حرکت درآورید تا روی آن کاراملی شکل شود.

کاراملی کردن سطح دسر کرم بروله پاریس
کاراملی کردن سطح دسر کرم بروله پاریس

در صورت تمایل می توانید ظرف های دسر را دوباره درون سینی فر بچینید سپس آن ها را به مدت ۱۰ دقیقه درون فر قرار دهید و شعله بخش بالایی فر را هم روشن نمایید تا دسرها کاراملی شوند و بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف های حاوی دسر کرم بروله پاریس را از درون فر بیرون آورید و اجازه دهید تا خنک شوند سپس این دسر پاریسی خوشمزه را میل نمایید.

کرم بروله
کرم بروله

نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل دسر کرم بروله پاریس

  1. قبل از اینکه شکر را به زرده های تخم مرغ اضافه نمایید بهتر است زرده را به خوبی هم بزنید.
  2. در صورت تمایل می توانید برای یکدست شدن مایع دسر شکر و خامه را به روش بن ماری ذوب نمایید.
  3. کرم بروله ها را مدت زمان زیادی درون فر قرار ندهید زیرا دسر پف می کند و در نتیجه خراب می شود.
  4. از کرم بروله پاریس برای روکش انواع کیک ، تارت و … استفاده می گردد.
دسر خوشمزه پاریسی
دسر خوشمزه پاریسی

گرینو سینس نامی مطمئن در تولید طعم دهنده های دسر و عرقیات

طعم دهنده ها تاثیر زیادی روی خوشمزه تر شدن انواع دسر دارند به همین دلیل امروزه طعم دهنده های شیمیایی و گیاهی مختلفی برای تهیه انواع دسر ، کیک ، نوشیدنی و … تولید می شوند.

اگر شما به تهیه دسر های متنوع در منزل علاقه مند هستید بهتر است طعم دهنده های گیاهی را خریداری نمایید زیرا این طعم دهنده ها طبیعی تر هستند و علاوه بر این برای سلامت بدن نیز مضر نمی باشند.

برای خرید طعم دهنده های گیاهی می توانید  هم اکنون به وب سایت گرینو سنس مراجعه نمایید و با صرف مدت زمانی کوتاه طعم دهنده یا عرقیات مورد نظر خود را سفارش دهید.

گرینو سنس نامی مطمئن در تولید انواع عرقیات و طعم دهنده های مختلف
گرینو سنس نامی مطمئن در تولید انواع عرقیات و طعم دهنده های مختلف

نتیجه گیری :

دسر کرم بروله پاریس جزء دسرهای بی نظیر می باشد و اگر شما تمایل دارید اعضای خانواده تان را سورپرایز کنید بهتر است این نوع دسر را در منزل بپزید همچنین برای نرم شدن بافت کرم بروله بهتر است تمامی نکات ذکر شده در این مطلب را در زمان پخت این نوع دسر مد نظر داشته باشید.

Leave a comment