آموزش آشپزی با گرینو

موکتل چیست ؟

بسیاری از انواع کوکتل ها موکتل ها در مهمانی ها و جشن های ما وجود دارند در مقاله برخی از انواع مختلف کوکتل و موکتل را معرفی میکنیم که میتوانید در جشن های خود از آنها استفاده کنید.

به گفته ی برخ از محققان روند ترکیب نوشیدنی ها با یکدیگر از سال ۱۸۰۰ شروع شده است.از آن زمان تاکنون بسیاری از موکتل ها و کوکتل های منحصر به فرد و جالب ساخته شده است.

و خیلی جالب است بدانید روش تهیه موکتل و کوکتل یک روش خلاقانه و وسیع است با این حال ، برخی از موکتل و کوکتل های کلاسیک وجود دارند.

که در هر مهمانی یافت میشود. در اینجا لیستی از نام ها و انواع مختلف کوکتل وجود دارد که می توانید برای مهمانی های  خود آنها را تهیه کنید.

نوشیدنی
موکتل‌ها از انواع آب میوه‌ها، چای سرد و بسیاری از ترکیبات دیگر استفاده می‌شود

تفاوت کوکتل و موکتل

کوکتل‌ ها نوشیدنی‌هایی دارای الکلی می باشند که معمولاً با آب میوه و ترکیبات دیگر سرو می شوند.با توجه به نوع آن قبل یا بعد از شام سرو میشود.

موکتل ها نیز یکی دیگر از انواع نوشیدنی‌های سرد غیر الکلی محبوبند که در ترکیب موکتل‌ها از انواع آب میوه‌ها، چای سرد و بسیاری از ترکیبات دیگر استفاده می‌شود.

و افرادی که اهل نوشیدنی‌های الکلی نمیباشند از موکتل استفاده می‌کنند.

موهیتو
موهیتو از چند نوع مواد مختلف تشکیل می شود که شامل شکر یا آب نیشکر ، آب لیموترش

برخی از انواع موکتل

موهیتو

به طور کلی، یک موهیتو از چند نوع  مواد مختلف تشکیل می شود که شامل شکر یا آب نیشکر ، آب لیموترش ، آب سودا ، نعناع و آب می باشد .

این نوشیدنی کوبایی تاریخ منشاء کاملاً دقیقی ندارد اما باور بر این است که این نوشیدنی اولین موکتلی میباشد که اختراع شده. موهیتو به راحتی تهیه میشود.

 

شکر

یک قاشق غذاخوری

لیمو ترش

دو عدد

آب سودا یا آب

حدود ۲۵۰-۳۰۰میلی لیتر

برگ نعنا

چند برگ بزرگ

یخ

به مقدار کافی

 

یکی از روشهای درست کردن موکتل موهیتو استفاده از ترکیبات بالا و ترکیب نعناع با آب یا آب سودا در مخلوط کن می باشد سپس یخ و آب لیمو ترش و شکر را اضافه کرده و نوش جان کنید.

دایاکری
این موکتل از ترکیبات اصلی ، آب مرکبات مثل آب لیمو و شکر یا هر نوع شیرین کننده دیگری میتوان استفاده می نمود.

دایاکری

این موکتل از ترکیبات اصلی ، آب مرکبات مثل آب لیمو و شکر یا هر نوع شیرین کننده دیگری میتوان استفاده می نمود.

انواع مختلفی از دایا کیری در سراسر جهان موجود است که شامل موز دایا کیری ، آووکادو دایا کیری و انواع مختلف دیگر.

تام کالینز
تام کالینز نوشیدنی است که، آب لیمو ، شکر و آب گازدار ساخته شده است و به طور کلی در ظروف کالینز سرو می شود. با یک برش لیمو و آلبالو تزئین میشود.

تام کالینز

تام کالینز نوشیدنی است  که، آب لیمو ، شکر و آب گازدار ساخته شده است و به طور کلی در ظروف کالینز سرو می شود. با یک برش لیمو و آلبالو  تزئین میشود.

خون اژده ها

این نوشیدنی به طور متنوع تهیه می شود.ترکیبات آن به سه طعم ترش، شیرین و ملس بسته به طبع و سلیقه افراد سرو می شود.علت نام گذاری آن رنگ قرمز آن میباشد.

ترکیبات این موکتل شامل آب آلبالو، زرشک، زغال اخته ، گیلاس و سایر میوه های قرمز ترش و شیرین  میباشد.

موکتل توت فرنگی و گیلاس

ترکیب توت فرنگی یخ زده و گیلاس یخ زده همراه با یک لیوان یخ یک موکتل شیرین و خوشمزه به شما میدهد.در بعضی موارد از عرق بهار نارنج نیز استفاده میشود.

لیموناد توت فرنگی
این لیموناد خوشمزه که با ترکیب آب سودا یا آب معمولی همراه با توت فرنگی و خیار و کمی نعنا تهیه می شود

موکتل لیمو و توت فرنگی

این موکتل خوشمزه دارای خواص بسیاری نیز میباشد به راحتی با ترکیب توت فرنگی  و نعناع و آب لیموترش تازه می توانید یک موکتل دلچسب درست کنید.

  • چهار عدد لیمو
  • برگ نعنای تازه
  • حدود ۱۵۰ گرم توت فرنگی تازه
  • یک قاشق غذاخوری شکر یا عسل
  • یک لیتر آب سرد
  • به اندازه دلخواه سودا
  • موکتل سیب و هلو

برای تهیه این نوشیدنی مقداری مساوی آب سیب و هلوی برای مثال در یک لیوان بزرگ ریخته و آب  یک لیمو ترش متوسط را به اضافه کنید.در مرحله بعد دو قاشق عسل را کمی آب ولرم حل کنید و به آن اضافه کنید سپس با یخ آن را خنک کنید و نوش جان کنید.

لیموناد توت فرنگی و خیار

این لیموناد خوشمزه که با ترکیب آب سودا یا آب معمولی همراه با توت فرنگی و خیار و کمی نعنا تهیه می شود می تواند حس تازگی و طراوت به شما بدهد.

روش تهیه بسیار ساده است.کمی آب سودا یا آب را داخل یک لیوان بزرگ بریزید و چند عدد توت فرنگی و یک خیار را برش داده و نیمی از آن را همراه با کمی نعنا داخل آن بریزید

و خوب هم بزنید بعد از چند دقیقه باقی اسلایس ها را داخل آن بریزید و با کمی عسل یا شکر شیرین کنید و میل نمایید.

نکته

برای تهیه موکتل ها می توانید از روشهای خلاقانه خود استفاده کنید و از ترکیب کردن نوشیدنی های مختلف موکتل های خوشمزه برای خود و میهمانان تان درست کنید و لذت ببرید.

به راحتی می توانید موکتل های رژیمی و سالم خود را درست کنید و بنا به ترکیبات آن بدنتان را تقویت و پاکسازی نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a comment