آموزش آشپزی با گرینو

گیاهان و ادویه ها

ادویه ها و گیاهانی که می توانند به سالم ماندن کمک کنند :

هیچ وعده غذایی و میان وعده ای نباید تنها باشد. این همان چیزی است که مونیکا اوسلندر مورنو ، متخصص تغذیه به مشتریان خود گفت. مورنو ، استاد تغذیه دانشگاه میامی و متخصص تغذیه برای میامی مارلینز می گوید: “گیاهان و ادویه ها باعث تقویت مواد غذایی می شوند و در عین حال  سلامت شما را تقویت می کنند.” شما باید به طور مرتب غذایتان را  با گیاهان و ادویه جات بخورید  و در صورت امکان چند بار در روز استفاده کنید.

گیاهان مانند ریحان برگهای یک گیاه هستند ، در حالی که ادویه ها مانند دارچین معمولاً از دانه ها ، توت ها ، پوست درختان یا ریشه های گیاه تهیه می شوند.

هر دو برای طعم دادن به مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند ، اما تحقیقات نشان می دهد که آنها از ترکیبات سالم سرشار هستند و فواید سلامتی بسیار زیادی دارند .

محققان می گوید: گیاهان و ادویه ها با التهاب مبارزه می کنند و باعث کاهش آسیب به سلول های بدن می شوند. این به این دلیل است که هرکدام سرشار از مواد شیمیایی گیاهی می باشند ،  البته مواد شیمیایی گیاهان سالم است .

افزودن گیاهان و ادویه جات به رژیم غذایی شما شامل فواید دیگری نیز می باشد : از آنجا که آنها بسیار خوش طعم هستند ، می توانید میزان  کمتری از مواد طعم دهنده با سلامت کمتر استفاده کنید مانند نمک ، شکر .

مواد غذایی  واقعی را انتخاب کنید :

شاید متوجه شده باشید که برخی گیاهان و ادویه جات به عنوان مکمل فروخته می شوند مانند روغن پونه کوهی یا کپسول عصاره دارچین یا چای سبز.  بهتر است این مکملهای گیاهی را تنها اگر پزشک شما در مواردی توصیه می کند استفاده کنید در غیر اینصورت به جای مصرف قرص ، گیاه یا ادویه را مصرف کنید .

توجه کنید که مقررات زیادی در مورد مکمل ها وجود ندارد و نظارت کمی بر آنها می باشد. بنابراین ممکن است یک کپسول مقدار محتوای چیزی را که ادعا می کند نداشته باشد یا ممکن است دارای افزودنی های ناسالم نیز باشد.

مورنو می گوید: “غذا یک ارتش است.” “این بدان معنی  است که ترکیبات موجود از گیاهان و ادویه ها و سایر غذاهایی که می خورید برای تأمین مزایای سلامتی با هم کار و در کنار هم کار می کنند.پس ما نمی دانیم که آیا شما همان نتیجه را از مصرف یک ماده واحد به عنوان مکمل دریافت می کنید یا نه .

 

 

بهترین گیاهان دارویی برای سلامتی شما :

اگر تازه مشغول پخت و پز با گیاهان و ادویه جات هستید ، توصیه می کنیم هر وقت یکبار کمی خرج کنید تا بفهمید کدام ترکیبات وترکیبات طعم را دوست دارید.

در اینجا برخی از ویژگی های اصلی گیاهان  برای فکر کردن در مورد اضافه کردن آنها به غذای شما آورده شده است .

 

هل :

این ادویه شیرین و تند در بسیاری از ترکیبات غذایی وجود دارد. هل معروف شده است به عنوا تسکین دهنده درد معده ، و مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که به مبارزه با التهاب نیز کمک می کند. در بین همه ادویه ها ، هل به ویژه در مواد معدنی مانند منیزیم و روی بسیار غنی می باشد .

 

فلفل تند:

فلفل های تازه ، خشک و یا پودر شده ، غذای شما را تغییر می دهند. آنها متابولیسم شما را تقویت کرده و باعث سوخت و ساز بیشتری می شوند و همچنین به سالم نگه داشتن رگ های خونی کمک می کنند. یکی از دلایلی که باعث تند شدن آنها می شود وجود ترکیب کپسایسین است.

 

دارچین :

دارچین عالی است زیرا دارچین شیرین  اما بسیار کم کالری و بدون قند است  به علاوه ، پیدا کردن آن بسیار آسان و گران نیست ، وشما می توانید تقریباً به هر چیزی ، از جمله قهوه و چای آن را اضافه کنید .

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که دارچین همچنین به کاهش التهاب کمک می کند ، با رادیکالهای آزاد که می توانند به سلولهای شما آسیب برسانند مقابله و با باکتری ها مبارزه می کند.

و برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است قند خون در افرادی که دیابت دارند یا احتمالاً به این بیماری مبتلا هستند ، کاهش دهد ، اما مطالعات دیگر به این نتیجه نمی رسد. در این مورد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید .

 

کاکائو :

شما کاکائو را به عنوان ماده اصلی شکلات می شناسید  ، اما این یک ادویه شامل غذاهای سالم بسیاری است. لوبیای کاکائو سرشار از فلاونوئیدها است که آنتی اکسیدان هایی هستند که برای تقویت سلامت قلب می باشند .

تحقیقات نشان می دهد که فلاونوئیدها در کاهش کلسترول و فشار خون و کمک به سالم نگه داشتن شریان های قلب و عروق کرونر (قلب) شما نقش خوبی دارند.

 

 

زیره :

زیره که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک ماده اصلی در بسیاری از غذاهای هندی شناخته می شود . زیره به طور طبیعی سرشار از آهن می باشد.

همچنین ممکن است در کاهش وزن نقش داشته باشد. یک مطالعه بر روی ۸۸ زن دارای اضافه وزن نشان داد که افرادی که روزانه کمی از یک قاشق چایخوری زیره می خورند در حالی که رژیم کم کالری داشتند چربی و وزن بیشتری را نسبت به افرادی که در همان رژیم غذایی بودند که زیره اضافه نکردند از دست دادند .

 

 

 

 

سیر:

این گیاه یک ترکیب قدرتمند به نام آلیسین دارد. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که ممکن است احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. و تحقیقات دیگر نشان می دهند که خوردن منظم سیر به کاهش کلسترول بالا و فشار خون بالا کمک می کند.

اما برای به دست آوردن این مزایا ، می بایست سیر را خرد کرده یا له کنید .  آلیسین تنها پس از قطع یا خرد شدن سلول های موجود در سیر تشکیل می شود .

 

زنجبیل :

بله ، زنجبیل واقعا می تواند به بهبود ناراحتی معده کمک کند. تحقیقات نشان می دهد این ماده باعث آرامش در دستگاه گوارش شما می شود و می تواند حالت تهوع را نیز کاهش دهد .

مطالعات آزمایشگاهی همچنین نشان می دهد که زنجبیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و ممکن است در پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان نقش داشته باشد .

 

 

رزماری :

گیاه رزماری یک گیاه فوق العاده معطر ، سرشار از آنتی اکسیدان است که از آسیب های سلولی جلوگیری می کند. حتی استشمام کردن آن برای شما مفید می باشد.

در یک مطالعه مشخص شد افرادی که رزماری را استشمام می کنند ، در مقایسه با افرادی که نکرده اند ، در تست های حافظه و سایر کارهای ذهنی بهتر عمل می کنند. محققان فکر می کنند یکی از ترکیبات آن به نام ۱،۸ سی سینول باعث تقویت فعالیت مغز می شود.

 

 

زردچوبه:

این ادویه زرد بسیار دلپذیر است ، و منبع خوبی از کورکومین است ، آنتی اکسیدانی موجود در آن التهاب را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که کورکومین ممکن است به کاهش درد کمک کند.

و تحقیقات دیگر نشان می دهد که خوردن حتی مقادیر کمی زردچوبه به طور مرتب ممکن است به جلوگیری یا کند شدن بیماری آلزایمر کمک کند ، احتمالاً با کمک به جلوگیری از پلاک های مغزی که منجر به زوال عقل می شود .

Leave a comment