۹ علامت که قطعاً باید بیشتر آب بنوشید!

۱. تشنگی

تشنگی راهی است که بدن شما برای ارسال سیگنال هشدار ارسال می کند. ظاهراً به موقع “سیراب” نشده است و اکنون به فوریت آبرسانی نیاز دارد.

۲. سردردها

وقتی سردرد می گیریم ، اغلب بلافاصله یک مسکن مصرف می کنیم. با این حال ، غالباً ، این فقط کمبود آب بدن است زیرا خون دیگر به اندازه کافی رقیق نمی شود و بنابراین اکسیژن کمتری به مغز منتقل می شود. یک لیوان بزرگ آب یا یک فنجان گرم چای گیاهی طبیعی تر و بهتر از قرص است.

۳. مشکل در تمرکز

مغز ما سه چهارم آب است. بدون مایعات لازم ، ما در تمرکز مشکل داریم.

۴. تیرگی ادرار

کمبود آب بدن در ادرار نیز قابل توجه است. عدم نوشیدن کافی باعث تغییر رنگ ادرار می شود. مشکل این نیست که رقیق شده بلکه غلیظ است. به همین دلیل است که رنگ از زرد کاه به کهربا عمیق تغییر می کند.

۵. خشکی پوست

اگر بدن شما آب کمی دریافت می کند ، این امر در پوست شما نیز دیده می شود. مایعات موجود ابتدا برای تأمین اندامهای حیاتی مورد استفاده قرار می گیرند ، پوست باید منتظر نوبت خود باشد و به همین دلیل می تواند خشک و پوسته پوسته شود.

۶. مشکل روده ها

اگر برای رفتن به توالت مشکل دارید ، این نیز می تواند یکی از نشانه های نیاز به آب بیشتر باشد. حجم مدفوع شما کاهش می یابد و مدفوع سفت می شود. به خصوص هنگام خوردن غذاهای غنی از فیبر (مانند محصولات غلات کامل) ، باید مایعات زیادی بنوشید. فیبر با جذب مایعات ، متورم می شود و مدفوع را شل و نرم می کند. همچنین عملکرد روده را تقویت می کند.

۷. گیجی

علت اصلی سرگیجه فشار خون پایین است. این می تواند ، از جمله موارد دیگر ، کمبود آب بدن باشد. رگ های خونی دیگر نمی تواند به درستی نازک شود و با سرعت کمتری از بدن پمپ می شود.

۸. خستگی

کم آبی بدن متابولیسم  بدن رامتوقف می کند و این باعث خواب آلودگی ما می شود.

۹. گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات در اثر عدم تعادل الکترولیت ایجاد می شود. در اینجا از اهمیت ویژه ای کلرید منیزیم و سدیم صحبت میکنیم. اگر بیشتر عرق کنیم و مایعات کافی ننوشیم (از جمله الکترولیت) ، دچار گرفتگی می شویم.

 

علی دادوران

همه مطالب نویسنده

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. این فیلد الزامی است.